Venduto
Antique Judaica Havdalah Besamim Glass Spice Tower
600,00

This beautiful glass container holds spices or other aromatic plants used during the Havdalah ceremony at the close of Shebat. The silver top is marked with a David Star  and an  unidentified maker’s or assay mark.

The body of the piece consists of a rubin glass geometric shaped bottle, decorated with two lions and law tables. Perfect condition. Early 20th century.

 

 

Portaspezie Ebraico in Vetro e Argento in vetro color rubino ornato con le tavole della legge decorate in oro tra due leoni rampanti.  Il tappo è in argento con un punzone non identificato con la forma della stella di David. Inizi 1900 in perfetto stato.

Questo portaprofumi o Besamin viene utilizzato nel rituale dell’Havdalah che è la preghiera ebraica che si recita al termine dello Shabbat o di alcune festività ebraiche. Il termine esprime la separazione tra il periodo sacro e quello ordinario,  fra il giorno santo e quello feriale.

Il Besamim è il portaprofumi che si usa agitare durante la preghiera dell’Avdalà, funzione di chiusura del Sabato e dei giorni di festa, di separazione fra il giorno santo e quello feriale.

Period: 1900

Venduto

SKU: A115 Category:
DELIVERY IN 72 HOURS

Thanks to agreements with the most important transport companies we are able to deliver within 72 hours from all over Italy!

INSURED GOODS

Each shipment is traceable and insured for the full value!

MAXIMUM CARE PACKING

The attention and care in packaging allow us always to travel the purchased goods with confidence and safety.

AUTHENTICITY CERTIFICATE

Within each package you will find tax records and the object authenticity certificate.